Zapach, który panuje w pomieszczeniach, do których wchodzimy, odgrywa niebagatelną rolę w naszych odczuciach, które dotyczą tego miejsca. Niechętnie wrócimy do sklepu, czy biura, gdzie unosząca się w powietrzu woń będzie drażniąca czy nieprzyjemna, natomiast pomieszczenia przyjemnie pachnące budzą w nas sympatyczne skojarzenia i powodują przyjemne odczucia.
Aromatyzacja pomieszczeń jako element marketingowy.
Odpowiednia aromatyzacja pomieszczeń może być z powodzeniem wykorzystywana jako element marketingowy, przyniesie ono wiele wymiernych korzyści, między innymi zwiększenie wydajności pracowników, zmniejszenie odczuwanego stresu, wzrost napływu klientów, ich częste powroty, a co za tym idzie, zwiększenie sprzedaży. Na rynku obecne są specjalistyczne dyfuzory do aromatyzacji powierzchni biurowych, sklepowych czy magazynowych, które możemy wykorzystać, a jednocześnie zastosować jeden z wielu proponowanych przez dystrybutora zapachów do pomieszczeń - lawendy, zielonej herbaty czy wanilii.